Vragen

Vragen bij kinderdagopvang en buitenschoolse opvang

Bij de opvang van jouw kind komen er al snel een aantal vragen in je op. Daarom hebben wij alvast een paar vragen voor jou beantwoord en op een rij gezet. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op dan zullen we direct al je vragen beantwoorden.

Is er een wachttijd?

Voor sommige locaties en voor sommige dagen hebben wij een wachtlijst. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de administratie.

Rekenen jullie inschrijfkosten?

Nee, u kunt uw kind(eren) kosteloos inschrijven.

Kan ik een keer komen kijken (rondleiding)?

Ja, u bent uiteraard van harte welkom om een keer te komen kijken. U kunt contact opnemen met de medewerkers van de locatie om een afspraak te maken.

Ik heb mijn kind ingeschreven en nu?

U heeft van ons een bevestiging van inschrijving ontvangen via de e-mail. Wij zullen contact met u opnemen als wij extra informatie nodig hebben. In de regel plaatsen wij kinderen 2 maanden van tevoren. Mocht er iets wijzigen in de aanvraag dan horen wij dat uiteraard graag zo snel mogelijk, zodat wij hier rekening mee kunnen houden.
Nadat de plaatsing bevestigd is en u het contract heeft ontvangen, wordt u door de medewerkers van de locatie benaderd voor het intakegesprek.

Mag ik dagen ruilen?

Ja, u kunt dagen ruilen indien de groepsbezetting dit toe laat. Ruildagen kunt u voorafgaand aan de niet afgenomen dag aanvragen via het ouderportaal of de ouderapp. De dagen horen binnen 2 weken van elkaar te vallen. U kunt geen ruildagen aanvragen met terugwerkende kracht. De regels omtrent ruildagen kunt u terugvinden in ons Extra en Ruildagenbeleid.

Is er een opzegtermijn?

Ja, wij hanteren een dagelijkse opzegtermijn van 1 maand overeenkomstig de Algemene Voorwaarden van de Brancheorganisatie Kinderopvang. Opzeggen kunt u doen via een e-mail of brief aan de administratie.

Mijn kind is ziek, wat nu?

Dat is erg vervelend. U kunt uw kind afmelden via het ouderportaal, de ouderapp of rechtstreeks bij de locatie. Als u de dag wilt ruilen (inhalen), dient u dat op de ziektedag aan te geven. Wordt uw kind op de opvang ziek dan zullen wij contact met u opnemen.

Hoe wordt de opvang in rekening gebracht?

De opvang wordt maandelijks gefactureerd en per incasso betaald. In de regel vindt op de 1e van de maand de incasso plaats voor die maand. Wanneer de 1e een weekend- of feestdag is dan zal de incasso plaatsvinden op de eerstvolgende werkdag.

Kom ik in aanmerking voor kinderopvangtoeslag?

Over het algemeen komt u in aanmerking voor kinderopvangtoeslag als beide ouders werken of een opleiding volgen. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van de Belastingdienst.